luni, 23 februarie 2015

"Elixirul dragostei” … din Milano … în Cetatea Băniei

În 26 si 28 februarie “ Opera Română Craiova ne invită la premiera absolută a acestei primăveri,  “L’elisir d’amore”,  o operă în 2 acte de Gaetano Donizetti. Această lucrare muzicală de excepţie a avut premiera la „Teatro Cannobiana” din Milano în ziua de 2 mai 1832 și a devenit între 1838 şi 1848 cea mai cântată lucrare de operă din Italia. De atunci se joacă pe toate scenele lumii cu săli pline şi in variante regizorale de excepție.
Pentru prima dată pe scena lirică din Bănie, o poveste încântătoare despre iubire este prezentată publicului într-o varianta regizorală de excepţie. Andras Kurthy revine la Craiova dupa succesul din stagiunea trecuta cu opera “Silvia”. Andras Kurthy îi are alături pe coregraful Adrian Mureşan şi scenograful Răsvan Drăgănescu pentru a da viaţă acestui spectacol modern.
 

Conceptul este inedit, Andras Kurthy a propus 3 distribuţii pentru rolul principal, ceea ce demonstrează profesionalismul echipei din  “Opera Romana Craiova”, care este deschisă unor mari provocari.Vor urca pe scenă: Ioana Mitu / Forina Ilie / Cristina Oltean (Adina), Florin Ormenișan / Andrei Fermeșanu (Nemorino), Ioan Cherata / Vasili Dobrovolsky (Belcore), Hercz Peter / Daniel Mateianu (Dulcamara), Noemi Modra / Andreea Blidariu (Giannetta).
"Una furtiva lagrima", arie care a cucerit inimile iubitorilor de muzică din toata lumea,va fi interpretată de orchestra sub conducerea muzicală încredințată maeștrilor Marius Hristescu şi Alexandru Iosub.Această producţie impresionează prin viziunea regizorală care implică alături de soliştii vocali şi sectiunea de balet, corul şi actorii Operei Romane Craiova. Repetiţiile au început în luna ianuarie 2015 şi presupun eforturi mari ale întregii echipe, deoarece se desfasoară în paralel cu spectacolele curente. 

 

Această comedie spumoasă se desfăşoară în Ţara Bascilor, la începutul secolulului al XIX-lea. Nemorino, un tânăr îndrăgostit fără sperantă încearcă zadarnic să o convingă pe  Adina, o tânără bogată, de iubirea sa sinceră. Indiferența frumoasei Adina e doar mijlocul prin care poate să înfrângă timiditatea lui Nemorino.O poveste de iubire care are nevoie de ELIXIRUL DRAGOSTEI, o licoare cu proprietăţi magice.

Am asistat la una dintre repetiţii.Am fost în culise şi am simţit emoţiile artiştilor. Am stat în sală şi l-am urmărit pe regizorul  András Kürthy cum discută cu fiecare in parte. Am discutat cu Bogdan Botezatu, Sef de Sectie Programe Artistice şi am înţeles care sunt eforturile enorme ale OPEREI ROMANE CRAIOVA pentru a prezenta publicului un spectacol de operă modern, care captivează publicul. A fost de-ajuns să vad cum “prinde viata”această producţie şi zilele acestea au trecut ascultând de multe ori "Una furtiva lagrima" şi alte fragmente ale Operei lui Gaetano Donizetti.

Sunt convinsa că acest spectacol va fi prezentat şi pe alte scene de operă din România şi din întreaga lume.
András Kürthy este absolvent al Universității Eötvös Loránd din Budapesta.În anul 1984 a obținut o bursă de studiu în Italia cu tema ”Casa Ricordi și importanța ei în istoria relațiilor muzicale dintre Italia și Ungaria în secolul al  XIX-lea”,urmată de o bursă de studiu ca regizor la Teatro Alla Scala din Milano. András Kürthy a fost membru în juriile concursurilor internaționale ”Francisco Vinas” (Barcelona), ”Bel Canto” (Antwerpen), ”Katia Ricciardelli” (Mantova), ”Lucia Popp” (Bratislava), in 1995 organizează Concursul Internațional de canto “Luciano Pavarotti” ediția a V-a, fiind director și membru al juriului în cadrul audițiilor din Europa Centrală si in 1996 organizeaza concertul ”The 3 Tenors” cu Luciano Pavarotti, Placido Domingo si Jose Carreras.A regizat spectacolele “ Elixirul dragostei”,”Vaduva vesela”,”Don Giovanni”,”Nunta lui Figaro”, ”Turandot”, ”Aida”, ”Nabucco”, ”Macbeth” pe importante scene de operă.
Biletele la premiera absolută a acestei primăveri "Elixirul dragostei” s-au pus deja în vânzare la casieria Operei Române Craiova. 
Evenimentul se desfăşoară sub egida Asociaţiei Craiova Capitală Culturală Europeană 2021.

15 comentarii:

  1. Foarte frumoasa prezentare, sper sa fie sala plina si lumea sa savureze acest spectacol. Mie imi plac comediile, atat in teatru cat si cele de opera.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu de o saptamina fredonez aria asta....
    https://www.facebook.com/video.php?v=10153633317318242&pnref=story
    E o opera care se joaca in toata lumea cu casa inchisa.Ma bucur ca acum e si in Craiova.

    RăspundețiȘtergere
  3. unde o sa se joace cu 30-40 de spectatori...din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  4. Opera Silvia cu acelasi regizor a fost un succes,asa ca sper din tot sufletul sa vina multa lume.Uita-te aici ca sa vezi ca merita....

    https://www.facebook.com/video.php?v=10153633317318242&pnref=story


    RăspundețiȘtergere
  5. Excelent material! Chiar mi-ar plăcea să ajung, dacă nu eu, măcar fiu-meu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt convins ca va fi sala plina. Mie mi-ai facut pofta si n-am mai fost la opera de ceva vreme. Ultima data cred ca am fost la Budapesta, La Traviata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am anuntat ca venim pe 28, o sa fie frumos.Ma bucur ca au ales Elixirul Dragostei sa fie premiera acestei primaveri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vin si eu sa gust din Elixirul Dragostei, desi parca sa zic ca l-am mai vazut in Craiova

    RăspundețiȘtergere
  9. În luna iubirii, cum să nu aibă premiera „Elixirul Dragostei” - cu dragoste evident :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este.Asteptam si alte premiere ale "Operei Romane Craiova".

      Ștergere
  10. vad ca te-ai documentat pentru acest articol, nu ca m-as fi indoit de asta. ps: asteptam si pozele din culise in care aparem mai multi ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Este un spectacol foarte frumos.Ma bucur ca au propus acest titlu.

    RăspundețiȘtergere