sâmbătă, 2 iulie 2016

O întâlnire peste aşteptări cu Cristina Bazavan



 
Şcoala Flanco a invitat bloggerii din Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca și Iasi la o întâlnire #pesteasteptari. Şcoala Flanco are o echipă extraordinară de profesori care explică cu multa răbdare şi umor: Cristina Bazavan, Sorana Savu și Cristian China Birta.  
 Cel mai mult mi-au plăcut  studiile de caz, felul în care profesorii aceştia minunaţi ne-au provocat să venim cu soluţii şi ne-au motivat să fim mai buni. 


Pe Cristina Bazavan îmi doream de mult să o întâlnesc, îmi place foarte mult cum scrie şi orice blogger are nevoie de multe informaţii despre storytelling. Pe Sorana Savu nu o cunoşteam, dar am simţit de la început că iubeşte bloggerii şi vrea să ne împărtăşească multe lucruri. Cristian China Birta este prezent în fiecare an la evenimentele blogosferei din Craiova, este prietenul nostru şi sunt convinsă ca a pus o vorbă bună. 

Cristina Bazavan ne-a introdus în lumea poveştilor. Am discutat despre tehnicile pe care le foloseşti  în scrierea unui articol şi importanţa relaţiei dintre blogger şi public. Când cunoşti nevoile emoţionale ale publicului, publicul înţelege şi empatizează, se formează o comunitate frumoasă.  
  
Show, don’t tell ne-a spus și a venit cu o provocare. Un exerciţiu în care ne-a arătat cât de important este să sugerezi sau să povesteşti despre un om, să nu te mulţumeşti să foloseşti doar un cuvânt. 
Am învăţat după aceea să spunem poveşti. Am răspuns la întrebări : pentru ce spunem o poveste? Cum îţi spun şirul de acţiuni ca să faci parte din poveste ? Cu ce îţi captez atenţia  emoţional? Cum te răsplătesc emoţional pentru efort? ( happy, don’t happy). Este importantă ieşirea în macro. 


Am discutat despre poziţionarea unui blog, a arătat fiecare cu ce este diferit faţă de ceilalţi, ce poate să aducă nou, care e experienţa sa. Am aflat despre cum se targhetează o nişă: dezvoltare personală, sănătate, IT, fashion, food, live style cultural). Trebuie să îţi faci un plan editorial, să scrii despre evenimentele importante şi să găseşti subiecte care se pliază pe nişa ta. Să ai un calendar cu zilele de sărbătoare tradiţionale şi zilele oraşului în care locuieşti,  aşa poţi fi găsit pe google. 

Cum adaptez subiectele zilei pe formatul meu? Eram în sală 20 de bloggeri, noi scriem despre pasiunile pe care le avem. Am primit provocarea să scriem fiecare despre decernarea Premiilor Oscar în concordanţă cu audienţa si publicul nostru, în funcţie de ceea ce e specific fiecarui blog. Dacă scriem despre poveşti de viaţă pe blog, putem să scriem despre actorii tineri care au câştigat şi despre ambiţie, ce înseamnă să mergi pînă la sfârşit (ieşirea in macro). Dacă scrii despre silueta vedetei şi ce mănâncă o vedetă, ieşirea în macro poate fi….oricine poate arăta ca o vedetă.  Un eveniment și 20 de bloggeri au dat naștere la 20 de subiecte. 

Este important să creezi interacţiune, să scrii părerea ta şi să ceri părerea comunităţii. Trebuie să urmăreşti ce postează pe Instagram, să faci o selecţie, să alegi un subiect drăguţ şi după aceea să ieşi în macro. 

Dacă scriem pentru un client, scriem despre el şi povestim ce e relevant pentru comunitatea noastră. Jurnalismul comunitar este un subiect puțin abordat la evenimentele destinate bloggerilor. Cum putem deveni relevanţi la nivel naţional? Un subiect local care poate fi național. Trebuie să ne uităm pe trend și identificăm care e subiectul cel mai căutat. După aceea urmăresc să-l așez pe nevoia mea. Când există un subiect la nivel local, scriem despre subiect dintr-un anumit unghi, analizăm impactul şi îl trimitem în macro. 

Putem să fim exemplul concret şi să scriem cu gândul că facem bine. Mi-a plăcut foarte mult când ne-a spus acest lucru Cristina Bazavan. Și eu cred la fel, mă implic în multe proiecte și scriu despre ele cu gândul acesta.
Am învățat foarte multe, de aceea am vrut să împărtășesc tot ce am învățat și nu știu când a trecut timpul. 



 O zi minunată petrecută la școală, la Școala Flanco. O zi #pesteasteptari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu