vineri, 19 august 2016

Crama Bauer, un brand seducător şi o atracţie turistică importantă pentru iubitorii vinului



Locul de provenienţă este o garanţie a calităţii. Povestea vinurilor din podgoriile Drăgăşani este începutul unei călătorii în istoria vinului din România. 
Într-o frumoasă zi de vară, bloggerii din Craiova au fost invitaţii cramelor Ştirbey şi Bauer din Drăgăşani la o degustare de vinuri. Gazda noastră, Oliver Bauer ne-a întâmpinat cu multă bucurie în mijocul podgoriei şi ne-a urat bun venit. 
Priveam în jur şi eram fermecaţi de frumuseţea peisajului şi de Valea Oltului care părea atât de aproape. 


O podgorie frumoasă, o cramă în care se naşte vinul şi un loc de taină alături, unde să povesteşti cu prietenii. 
Oenologul german Oliver Bauer ne-a povestit despre copilăria şi tineretea sa petrecută în lumea vinului. A venit pentru prima oară în România în 2003 şi a descoperit soiurile tradiţionale româneşti: Crâmpoşie, Tămâioasă Românească, Novac şi Negru de Drăgăşani. Calitatea solului şi personalitatea vinurilor româneşti l-au convins să producă propriile vinuri. 

Fondată în 2012, Crama Bauer este concepută pentru a permite vinificarea unor soiuri rare, culese de pe parcele vechi şi bine îngrijite. Filosofia cramei este Creativitate naturală.


Am vizitat crama, am pus întrebări şi am aflat multe informaţii despre vinurile care se produc în România şi vinurile care se produc în Germania. Am discutat despre studenţii care se îndreaptă spre lumea vinului, despre studiile şi practica din facultăţile din Germania şi cele din România. Am admirat modul de prezentare şi am aflat despre rolul important pe care îl acordă clienţilor.


Afară începuse să apună soarele şi totul în jur arăta ca într-un basm. O degustare de vinuri în acest moment al zilei nu am mai trăit vreodata. Mese frumos aranjate, flori de câmp, ceramica oltenească şi pahare elegante ne aşteptau. 

Totul a fost pregătit cu multa grijă de soţia domnului Bauer, doamna Raluca Bauer. Vinurile erau în frapieră şi au venit însoţite de bucate alese româneşti. Crâmpoşie Selecționată 2015, Sauvignon Blanc 2014, Bauer O.R.A.N.G.E. 2014, Rose 2015-Negru de Drăgășani şi-au spus pe rând povestea şi surprizele au continuat la Crama Bauer. 


O degustare de pahare ne-a propus domnul Bauer şi noi am fost foarte încântați. Am discutat despre vinurile româneşti, despre promovarea lor și despre promovarea turismului în această zonă atât de frumoasă a Drăgăşanilor.




Am aflat că Raluca Bauer şi-a propus mai multe proiecte în aceste locuri frumoase, care vor atrage multi artişti. Pe masă era ceramică de la Lungești şi am povestit despre proiectele prin care încerc să promovez gastronomia românească alături de ceramica de Horezu în varianta contemporană propusă de Adrian Oianu. 

Mai era puţin şi începea o nouă zi. În acel decor feeric nu ştii cum trece timpul. 
O zi minunată cu vinuri selecte produse într-o cramă în care se ascultă cu atenție povestea vinului. 
Dedicare este cuvantul care reflectă experienţa trăită la Crama Bauer. Dedicarea soţilor Bauer pentru clienţii care le trec pragul şi pentru promovarea vinurilor din podgoriile renumite a Drăgăşanilor. 

În prezent companiile realizează produse bazate pe arhetipuri occidentale, subliniind provenienţa natională. Vinurile de la Crama Bauer respectă noile trenduri de marketing. Eticheta este elegantă, prezentarea produsului este aidoma vinurilor renumite pe plan mondial şi sunt aduse în prim-plan soiurile tradiţionale româneşti. 



Îmi doresc să colaborez cu aceşti oameni minunaţi şi să promovăm împreună ceramica renumită din această zonă alături de vinurile şi gastronomia românească. 
Atragerea marilor companii şi vânzarea produselor către angajaţii şi clienţii lor, cred că este o nişa care trebuie exploatată. 

Bauer face lucrurile diferit, este recognoscibil ca fiind Bauer. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu