sâmbătă, 12 noiembrie 2016

La Cetate Chardonnay și Brie-Ile de France o alegere perfectă



Renumitele vinuri de la Crama Oprișor și branzeturile fine de la Delaco au invitat bloggerii la o întâlnire într-un renumit restaurant din Craiova, Restaurant Marmara


O gazdă perfectă, s-a pregătit pentru această seară specială. Am fost întâmpinați cu drag, mesele erau frumos aranjate și șemineul era aprins. La loc de cinste erau aranjate vinurile și brânzeturile care urmau să fie prezentate. Mereu descopăr lucruri noi, brânzeturile sunt alături de busuioc sau prune uscate, iar sortimentele de vin alese pentru această seară de reprezentantul Cramei Oprisor, domnul Gabriel Cristea- Development Manager, ne-au trezit curiozitatea. 
Este a doua întâlnire cu vinurile de la Crama Oprișor și Gabriel Cristea. Știam că va fi o seară în care vom povesti despre vinuri, brânzeturi și vom pune multe întrebări despre asocierea lor corectă.



Cu ce am început? Cu Mozzarella Fresca Delaco și Măiastru Sauvignon Blanc. 
Îmi place mozzarella de la Delaco, o cunosc și cu ochii închiși, este moale și are o aromă fină de lapte. Dacă aveți o aniversare în familie, cu această  recomand această asociere. 
După aceea a urmat regele vinurilor albe La Cetate Chardonnay alături de un platou cu Brie – Ile de France și struguri albi. De câte ori servim Chardonnay devenim gălăgioși și punem întrebări. 




Brie au bleu - Ile de France nu putea lipsi de la întâlnire și Gabriel Cristea a pus alaturi un Măiastru Rosé. Îmi place foarte mult culoarea și buchetul acestui Rose de la Crama Oprișor, cred că te îndrăgostesti de rose-uri după ce ai băut din acest vin. Alături pe platoul cu brânzeturi au fost crackers. Am fost impresionată de alegerea pasărei măiastre din legendele populare românești. Gama Măiastru reprezintă valoarea tradițiilor și a obiceiurilor din Oltenia. 

Au urmat vinurile roșii de la Crama Oprișor, abia așteptam să le descopăr. Măiastru Merlot a venit la întâlnire alături de Cașcaval Sofia Delaco și prune uscate. Este un vin catifelat, cu arome puternice de fructe roșii de pădure și un postgust prelung.  
Renumitul Emmentaler Delaco alături de renumitul La Cetate Cabernet Sauvignon, o asociere îndrăzneață, care a starnit multe comentarii a încheiat această seară minunată. 

Ce am ales în această seară? L-am ales pe Regele Vinurilor Albe, La Cetate Chardonnay


Are o culoare specială, am descoperit arome de alune și migdale și am lăudat textura lui catifelată. Cuvântul pe care îl asociez este inspirație. Dacă trebuie să pun pe hârtie un plan și am nevoie de inspirație, un pahar din acest vin îmi va sta alături. 

Mi-a plăcut asocierea prezentată, La Cetate Chardonnay a avut alături Brie – Ile de France. Este preferata mea, brie este considerată regina brânzeturilor franțuzești. 
Denumită după provincia cu același nume, are o textură moale deoarece este fabricată din lapte de vacă pasteurizat. Are o legendă frumoasă. Se spune că Charlemagne s-a îndrăgostit iremediabil de această brânză atunci când a gustat-o în secolul 8 la o mănăstire. Exemplul regelui a fost urmat de nobili și apoi de popor și așa brânza Brie a devenit preferata francezilor. Cuvântul pe care îl asociez este poveste. Combinația este regală

Am discutat despre modul de păstrare al vinurilor, despre potențialul vinurilor din Oltenia, dar ce mi-a plăcut mie cel mai mult a fost reîntâlnirea cu Gabriel Cristea. Îi place ceea ce face, are rabdare și explică foarte clar, s-a documentat foarte mult. 



Călătorește în toata țara și are o vedere de ansamblu a celor care consumă vinurile românești și a restaurantelor care găzduiesc degustări de vinuri. 

Se terminase evenimentul, am facut poze, ne-am îmbrăcat să plecăm și noi tot mai discutam în fața restaurantului despre vinuri. 
Vreau să felicit Crama Oprișor ale cărei vinuri au cucerit piața națională și internațională, pentru că acordă considerație consumatorilor de vin și organizează evenimente de calitate. 

Acest eveniment face parte din proiectul Brânzeturi cum se… cuVin organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu