duminică, 15 ianuarie 2017

Redescoperindu-l pe Eminescu, un recital al actorului Emil Boroghină



Emil Boroghină, Societar de onoare al Teatrului Naţional Craiova, este invitat de Institutul Cultural Român Titu Maiorescu din Berlin să susțină un recital cu ocazia Zilei Culturii Naţionale şi a aniversării zilei de naştere a poetului Mihai Eminescu. 

Seara de poezie şi muzică „Eminescu neu entdechen – Redescoperindu-l pe Eminescu are loc duminică 15 ianuarie 2017 la Loftbuhne der Schauspielschule din Berlin. Recitalul este prezentat în limba română, cu subtitrare în germană, urmat de un moment poetic din creaţia eminesciană susţinut în limba germană de actriţa Cristina Schuster, pe acompaniament al unor piese interpretate la violoncel de duo-ul Cătălin IleaConstantin Siepermann

Emil Boroghină a prezentat până acum recitalul său eminescian pe câteva scene din România, dar şi la Bruxelles, Atena, Budapesta, Veneţia, Roma, Praga, New Jersey, Montreal, Quebec, Ottawa, Toronto şi Beijing.  
O seară alături de Emil Boroghină este fascinantă. 

Am participat în 2015 la Filarmonica Oltenia alături de prietenii mei, bloggerii din Craiova, la un spectacol dedicat poeziei. Publicul nu mai respira atunci când recita Emil Boroghină.


Poezii de dragoste, despre natură, alături de poezii care evocă perioade din istoria României, poezii pe care le știam și poezii pe care le-am descoperit atunci.



Emil Boroghină ne-a purtat prin lumea lui Eminescu și ne-a arătat actualitatea poeziilor scrise acum 150 de ani. Minute întregi s-a aplaudat și nu ne venea să mai plecăm. 

La terminarea spectacolului, în holul Filarmonicii discutam împreună cu prietenii mei și managerul filarmonicii, Vlad Drăgulescu, despre acest spectacol. 



Trecuse vreo jumătate de oră și la un moment dat am avut bucuria să îl vedem pe actorul Emil Boroghină. Era foarte mulțumit de reacția publicului și am stat de vorbă. Ne-a dat cartea dânsului de vizită și ne-a invitat să venim și la alte spectacole pe care le pregătește. Nu-mi venea să cred că am avut ocazia să-l întâlnesc pe marele actor.

Mă bucur că la Berlin în 15 ianuarie 2017 va fi sărbătorită Ziua Culturii Naţionale și Emil Boroghină va prezenta publicului proiectul său Eminescu neu entdechen – Redescoperindu-l pe Eminescu. 

Ziua Culturii Naţionale, sărbătorită în fiecare an pe 15 ianuarie, ziua de naştere a poetului Mihai Eminescu, va fi marcată şi în acest an de reprezentanţele Institutului Cultural Român (ICR) din străinătate prin numeroase manifestări culturale, organizate în Austria, Belgia, Canada, China, Franţa, Germania, Italia, Israel, Ducatul de Luxemburg, Republica Moldova, Marea Britanie, Spania, Portugalia, Polonia, Statele Unite ale Americii, Turcia şi Ungaria. www.icr.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu