luni, 8 mai 2017

Frizzante Rose și Camembert, invitații principali la întâlnirea cu bloggerii



Asociația Bloggerilor Olteni, inițiatorul proiectului Brânzeturi cum se... cuVin este invitat mereu să participe la evenimentele care promovează vinurile de calitate. În luna martie 2018 a avut loc Oltenia Wine Fair
Atunci am descoperit crame pe care nu le cunoșteam, branduri noi, proprietari de crame și manageri de vânzări care pun multa pasiune în promovarea produselor. 

Crama Menini este una dintre ele, podgoriile sale fac parte din Centrul Viticol arondat podgoriei Dragașani. Am aflat povestea vinurilor prezentate la expoziție și la finalul evenimentului ne-au propus să organizam impreuna o degustare de vinuri și brânzeturi, un eveniment la care să participe toți bloggerii din Craiova. 

Acum câteva zile, la intrarea în Parcul Nicolae Romanescu din Craiova, douăzeci de bloggeri și prietenii lor s-au întâlnit la terasa Planter’s. Mesele erau frumos aranjate și așteptam cu nerăbdare să cunosc vinurile de la Domeniul Meninni și brânzeturile de la Delaco care le acompaniază. 


Seara a început cu Frizzante Rose alături de branza Camembert, a urmat Tudor Sauvignon Blanc și Tamâioasă Romaneasca împreună cu Emmentaler Delaco. După o pauză scurtă a venit rândul vinurilor rose și roșii alături de brânzeturile Delaco. Tudor Rose din Pinot Noir cu Brie au bleu, Tudor Cabernet Sauvignon și Negru de Dragășani împreună cu Grana Padano Delaco

 
Ce mi-a plăcut cel mai mult? Ca de obicei, am descoperit o asociere la care nu m-am așteptat. Frizzante Rose alături de brânza Camembert. Frizzante Rose face parte din categoria frizzante și este obtinut din Pinot Noir. Este prima oară cand descopăr acest vin obținut într-o podgorie cu tradiție din România.


 
Domeniul Menini se află în localitatea Strejesti. Viile din Strejești au aparținut Mânăstirii Dintr-un lemn" până în anul 1864 cind a intrat in proprietatea familiilor Știrbei, Teodorini și Dărvari.  
Peste 70 hectare din Domeniul Menini sunt ocupate cu soiuri autohtone ca: Burgund Mare, Negru de Drăgășani, Tămâioasă Românească și internaționale: Chardonay, Sauvignon Blanc, Pinot Noir, Merlot, Cabernet Sauvignon. Mi-a plăcut istoria podgoriei și pasiunea proprietarilor care și-au propus să producă  Frizzante Rose din Pinot Noir. Cuvântul pe care îl asociez este bucurie. 

Mi-a plăcut ascocierea Frizzante Rose alături de brânza Camembert



Camembert-ul s-a născut odată cu Republica Franceză, la sfârșitul secolului 18 și reprezinta o adevărată piatră de hotar în tradiția culinară franceză. Este fabricată din lapte de vacă, are o textură cremoasă și catifelată. Cuvantul pe care îl asociez este tradiție. 


În România furnizorul său este Delaco – Fan Brânză. Delaco este unul din cei mai mari jucători de pe piața de brânzeturi din România, parte integrantă a grupului francez Savencia, unul dintre cei mai mari producători de pe piața de lactate la nivel mondial.  

Această asociere mi-a plăcut foarte mult și o voi prezenta și eu invitatilor mei peste două săptămâni. Cuvântul care descrie această asociere este poveste. 

Vreau să felicit Crama Menini și Delaco- Fan Brânză pentru propunerile prezentate. 


A fost o seară frumoasă, am stat ca de obicei până seara târziu, cu un pahar de vin în mână și un platou de brânzeturi. 

 
Acest eveniment face parte din proiectul Brânzeturi cum se… cuVin organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu